Velitel letecké jednotky Jevgenij Sejelev, který se vrátil ze Sýrie, hovořil o zvláštnostech využití vrtulníku Mi-28N v arabské republice. Ruský vrtulník se v reálných bitvách ukázal jako nejlepší.
Podle listu Krasnaja Zvězda strávil major Jevgenij Sejelev na syrské obloze asi osm měsíců a létal vrtulníky Mi-35 a Mi-28N. Vzhledem k multifunkčnosti vrtulníků musel vykonávat celou řadu úkolů: od napadení různých cílů na zemi k zajištění bezpečnosti letecké dopravy ze základny Hmímím. Mi-28N byl v Sýrii opakovaně používán k „volnému lovu“. A často bylo nutné létat v noci, protože po vstupu ruských leteckých sil do války teroristé přešli na taktiku aktivních nočních přesunů.
„Systém nočního vidění funguje velmi efektivně. S Mi-28 můžete vidět auto ve vzdálenosti 15 kilometrů, s Mi-35 na 6 — 7 kilometrů. Tepelné snímače, speciální brýle — to vše slouží k detekci cílů ve tmě a má to dobré výsledky,“ uvedl major.
Zajímavé je, že bývalý velitel ruského letectva Viktor Bondarev dříve kritizoval zařízení pro noční vidění, které oslepuje piloty záblesky kulometů.
Nicméně „volný lov“ se ukázal být docela efektivní, a proto museli ozbrojenci vymýšlet nové metody maskování. Například natřeli své vozy tlustou směsí jílu a písku, v důsledku čehož auto nebylo vidět v poušti. Navíc militanti disponovali protiletadlovými kulomety a také měla vysokou rychlostí.
Důstojník také uvedl, že výběr zbraní závisí na vhodnosti jejího použití v konkrétní situaci a na charakteristikách cílů. Neřízené rakety o ráží 80 a 120 mm se používají na oblastní cíle. Bodové a lehce obrněné cíle je lepší zasáhnout řízenými střelami Šturm a Ataka, jelikož 30mm kanón má menší dosah střelby.