Jedno české úsloví hovoří o tom, že žádný strom neroste do nebe. O jeho pravdivosti se v posledních týdnech přesvědčuje někdejší televizní kuchař číslo 1 Zdeněk Pohlreich.
Jeho pořady v televizi Prima se silně okoukaly, ze začátků, kdy do nich sympaticky vkládal recepty, zbyly jen nadávky a buzerování. Jinak, než rapidním poklesem sledovanosti to ani skončit nemohlo a své fanoušky může uspokojovat pouze skrze reprízy dříve natočených pořadů. Snaha o mediální záchranu v podobě kobercového náletu reklamy pro Kaufland měla možná krátkodobý finanční efekt, plus body u zákazníků konkurence si tím ale rozhodně nezískal.
Samostatnou kapitolou jsou kuchařské knížky. Relativní úspěch prvních knížek o grilování přinesl erupci mnoha titulů, které se nedokázaly nepřebíjet. Knihy byly zaměřeny na úzkou skupinu lidí, vhodné svým zpracováním spíše k prohlížení, než k vaření. Evidentně chybí šikovný rádce, který by dokázal omezit expanzi Pohlreichových choutek, proto jsme v současnosti svědky smutných snah o vyprázdnění skladů s jeho kuchařkami. Jak jinak nazvat zařazení díla Prostřeno bez servítků do výprodejové akce 1 + 3 zdarma největšího tuzemského knihkupectví Luxor, ve které si vyberete z nabízených titulu 4 a zaplatíte za jeden, ten nejdražší. Nutno podotknout, že v nabídce je ještě jedna kuchařka, jakýsi výběr z pořadu Receptář prima nápadů, vskutku dobrá společnost. A aby toho nebylo nemálo, ten samý obchod nabízí ten samý titul v kombinaci s dalšími Pohlreichovými tituly Fresh a Kulináium, de facto v akci dvě knihy za cenu jedné, nabídka platná až do vyprázdnění zásob.
Dle masivní reklamy dotyčného obchodu jsou tyto zásoby asi hodně velké. Zřejmě tak autorovi nezbyde nic jiného, než si knihy prostřednictvím svých obchodních partnerů koupit sám, aby se uvolnilo místo pro jeho nejnovější titul, se kterým by konečně rád prorazil mezi skutečné bestsellery. Vzhledem k faktu, že to bude letos již třetí titul, se kterým je spojen, lze kromě přátelského držení palců jen dodat, že méně je někdy více.
Zdroj: 1